niedziela, 13 listopada 2016

Kilka słów o ślubnych teledyskach

Film i fotografia to bardzo związane ze sobą elementy. Dlatego też dzisiaj chciałabym co nieco wspomnieć o teledyskach ślubnych. Czym są? Dlaczego stały się tak modne w dzisiejszych czasach? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć :)



Przyznam Wam się do czegoś. Potrafię godzinami przeglądać YouTube'a. Zwłaszcza wtedy, kiedy mam mnóstwo rzeczy do zrobienia... I muszę przyznać, że od jakiegoś czasu najczęściej wyszukiwaną frazą jest teledysk ślubny. Naprawdę umiem poświęcić swój czas na to, żeby popatrzeć, jak tworzone są te filmy, bo czasem dla mnie to już nie tylko 4 minuty czyjegoś wesela, ale zwiastun hollywoodzkiego filmu.



Dlaczego teledysk i po co?

Kilkuminutowe streszczenie ślubu i wesela. Teoretycznie tyle wystarczy by mniej więcej określić, czym ów teledysk ślubny jest. Często nazywany też trailerem - zresztą niczym zwiastuny filmowe pokazuje najważniejsze lub najciekawsze momenty uroczystości, które mają nas zachęcić do obejrzenia całości. Drugim powodem tworzenia takowych filmów jest fakt, że nie zawsze chcemy, czy mamy czas na oglądanie kilkugodzinnego filmu, a przecież nieraz mamy ochotę a) pochwalić się rodzinie i znajomym, b) powspominać miłe chwile, c) podzielić się z innymi (np. w mediach społecznościowych) tym ważnym wydarzeniem w naszym życiu, dlatego też mając kilkuminutową wersję, staje się to dla nas o niebo łatwiejsze.

Każdy teledysk ślubny powinien może zawierać...

Myślę, że nie skłamię, jeśli powiem, że obejrzałam setki trailerów krążących po sieci. I niemal wszystkie zawierają takie elementy z uroczystości jak: przygotowania, wejście do kościoła, czy urzędu (lub innego miejsca, gdzie odbywa się uroczystość), kazanie księdza, czy przemowy urzędnika albo bliskich, moment przysięgi, toast oraz fragment imprezy. Dodatkowym bardzo często występującą częścią teledysku są ujęcia z sesji poślubnych (rzadziej przedślubnych) - spacer po lesie, taniec wśród kwiatów, czy wyznanie miłości, gdy druga połówka nie patrzy. To tylko niektóre dodatkowe elementy, jakie mogą być zawarte w zwiastunie. Tak naprawdę zależy to (powtarzam to niemal w każdym poście z mojej kategorii) od inwencji twórczej pary młodej i fotografa (vel. kamerzysty).

Teledysk ślubny zamiast filmu obejmującego całą uroczystość?

Zdarza się, że Pary Młode rezygnują z nagrywania całego dnia i decydują się na własną rękę zarejestrować kilka fragmentów. Oczywiście to zależny tylko i wyłącznie od upodobań Nowożeńców. Nie każdy przecież musi mieć na siłę film, który trwa kilka godzin, skoro wie, że i tak go nigdy nie zobaczy. 

Co jest ważne w zwiastunie?

Bardzo ważny jest scenariusz, a przynajmniej pomysł na to, co chcemy pokazać i w jaki sposób. Które fragmenty uroczystości muszą się znaleźć, co jest dla nas ważne. Kolejną ważną rzeczą (dla mnie chyba najważniejszą), która tworzy odpowiedni nastrój, wprowadza nas w szczególną atmosferę - podniosłą, wesołą, wzruszającą - to również zależy od naszego gustu, jest muzyka. Dobrze dobrana linia melodyczna potrafi zrobić wielkie wrażenie na oglądającym, nawet wtedy, gdy nie znamy np. Młodej Pary, możemy się autentycznie wzruszyć. Ja na przykład tak mam :)

Może pora przejść do konkretów?

Dobra, moi Mili. Kończymy część "teoretyczną", a przechodzimy do "praktycznej". Specjalnie dla Was utworzyłam playlistę z teledyskami ślubnymi, które zrobiły na mnie wrażenie, albo tymi, który się czymś wyróżniały. Również teraz chciałabym Wam pokazać parę filmów wybranych jeszcze z playlisty. Pamiętajcie, że wszystkie filmy najlepiej oglądać w jakości HD!


5. The Wedding of Solenn Heussaff and Nico Bolzico

W tym filmie zwróćcie uwagę przede wszystkim na początek. Czyż nie przypomina on Wam jakiegoś hollywoodzkiego hitu? Sam fakt, że nawet napisy zrobione są na podobieństwo napisów największych producentów, wskazuje na to, że teledyski ślubne zaczynają być traktowane jako kategoria filmowa. Przez cały czas trwania zwiastuna towarzyszą nam słowa Nowożeńców do siebie nawzajem. Brakuje mi nieco muzyki, ale ogólnie - podoba mi się.




4. Time is running. Nowoczesny teledysk ślubny

Ten film znalazł się w tym zestawieniu dzięki pomysłowi. Para Młoda po widać bardzo udanych wieczorach: kawalerskim i panieńskim, napotyka na wiele przeszkód na swojej drodze do kościoła. Na całe szczęście (uwaga spoiler!) film kończy się happy endem :)




3. Teledysk Ślubny Ola&Arek Wedding Story ( Love me like you do ) 2015 /2016

W tym teledysku najbardziej podoba mi się tworzenie klimatu - dość dynamiczna piosenka Ellie Goulding idealnie współgra z fragmentami filmu, wszystko jest bardzo rytmiczne. Dla niektórych może nieco chaotyczne, ale dla mnie osobiście ten chaos jest dużym plusem :)





2. Natalia & Robert: A Beautiful Boho Elopement | Wedding Film

W tym filmie cała uwaga skupiona jest na Parze Młodej. Ich wzruszające wyznania miłości, przygotowania, chwile przed ślubem. Dodatkowo kochana przeze mnie piosenka „I'm Gonna Be (500 Miles)” i wspaniałe krajobrazy. Naprawdę - ja jestem zauroczona!



1. Izabela & Maciej - Cinematic Wedding Highlights
| PRESTIGE FILMS | Filmowe produkcje ślubne

Obecnie mój numer 1. Tutaj współgra wszystko - obraz, muzyka (ja mam ciary!), pomieszanie fragmentów i kazanie księdza. 





I co Wy na to? Całą playlistę możecie zobaczyć tutaj. Zapraszam serdecznie!

Weronika G. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz